KiVa – Pestproblemen effectief aanpakkenadmin2024-01-30T11:35:10+01:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Sociale relaties leerlingen (basis), Tevredenheid (basis)|Label: cyberpesten, Pesten, sociale vaardigheden|
De proactieve cirkeladmin2023-11-20T11:51:05+01:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair), Sociale relaties leerlingen (basis), Sociale relaties leerlingen (secundair)|Label: klassfeer, preventief, sociale relaties, verbondenheid|
Groepsdynamiek: lessenpakketadmin2023-06-17T13:46:11+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Sociale relaties leerlingen (basis)|Label: Faalangst, Welbevinden, Zelfbeeld, Zelfvertrouwen|
Groeibundeladmin2023-06-17T13:38:14+02:00Categorieën: Academisch zelfconcept (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (basis)|Label: reflectie, talenten, Welbevinden, Zelfbeeld, Zelfvertrouwen|
Zelfregulerend leren: Toolboxadmin2023-06-19T09:49:45+02:00Categorieën: Academisch zelfconcept (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (basis)|Label: leerproces, Zelfbeeld, zelfregulatie|
Klaskit: wederzijds respectadmin2023-06-17T13:18:59+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis)|Label: klasklimaat, respect|
Exitticketadmin2023-06-19T09:51:42+02:00Categorieën: Academisch zelfconcept (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (basis)|Label: leerproces, zelfreflectie|
Nieuwe leerling snel kennen? Laat ze zelf hun handleiding schrijvenadmin2023-06-19T09:55:05+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Sociale relaties leerlingen (basis)|Label: kennismaking, Welbevinden, Zelfbeeld, Zelfvertrouwen|
Efficiënt leerstof verwervenadmin2023-06-17T12:28:43+02:00Categorieën: Academisch zelfconcept (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (basis)|Label: memoriseren, Zelfbeeld|
De leerlingen hebben het gedaanadmin2023-06-19T10:05:03+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Tevredenheid (basis)|Label: leerlingenparticipatie|
De gedragsklapperadmin2023-06-15T11:31:30+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Sociale relaties leerlingen (basis)|Label: gedrag, sociale relaties|
Antipestkofferadmin2023-06-15T10:57:37+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Sociale relaties leerlingen (basis)|Label: Pesten|
50 levenslessen in spelvormadmin2023-06-15T10:53:20+02:00Categorieën: Academisch zelfconcept (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Sociale relaties leerlingen (basis), Tevredenheid (basis)|Label: groepsdruk, weerbaarheid, Welbevinden, Zelfbeeld, Zelfvertrouwen|
Stilzitten als een kikkeradmin2023-06-15T10:43:43+02:00Categorieën: Academisch zelfconcept (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Tevredenheid (basis)|Label: aandacht, meditatie, Welbevinden|
Pesten ganzenbordadmin2023-06-15T10:11:34+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Sociale relaties leerlingen (basis)|Label: Communiceren, gevoelens, Pesten, Positief klimaat, Psychisch, Welbevinden|
Emotiemanagement voor KIDSadmin2023-06-05T11:54:05+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Sociale relaties leerlingen (basis), Tevredenheid (basis)|Label: emoties, gevoelens, sociaal vaardig, sociale relaties|
Ik-rapportadmin2023-06-05T11:35:00+02:00Categorieën: Academisch zelfconcept (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (basis)|Label: Betrokkenheid, zelfreflectie|
Sidekick Samadmin2023-06-05T11:30:18+02:00Categorieën: Academisch zelfconcept (basis), Academisch zelfconcept (secundair), Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair), Sociale relaties leerlingen (basis), Sociale relaties leerlingen (secundair), Tevredenheid (basis), Tevredenheid (secundair)|Label: Betrokkenheid, sociale relaties, Veerkracht|
Mind, set, growadmin2023-06-05T11:25:17+02:00Categorieën: Academisch zelfconcept (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (basis)|Label: mindset, motivatie|
Praatkaartjesadmin2023-06-19T11:55:21+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Sociale relaties leerlingen (basis)|Label: sociale vaardigheden|
9 frisse ideeën om inspraak te gevenadmin2023-06-05T11:10:46+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis)|Label: Betrokkenheid, motivatie|
Werkvormen voor een interactieve klaspraktijk in de basisschooladmin2023-06-05T11:04:31+02:00Categorieën: Academisch zelfconcept (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (basis)|Label: Betrokkenheid, reflecteren, sociale vaardigheden|
Eigenwijsjesadmin2023-06-19T11:51:19+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Sociale relaties leerlingen (basis)|Label: bewustzijn, Welbevinden, Zelfbeeld, Zelfvertrouwen|
Billetjes Bloot speladmin2023-06-19T11:50:58+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Sociale relaties leerlingen (basis)|Label: filosoferen, luisteren, Welbevinden|
Warme Williamadmin2023-06-19T11:50:06+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair), Sociale relaties leerlingen (basis), Sociale relaties leerlingen (secundair), Tevredenheid (basis), Tevredenheid (secundair)|Label: luisteren, Welbevinden|
Complimentenstickers en complimentenaficheadmin2023-06-19T11:49:14+02:00Categorieën: Academisch zelfconcept (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Sociale relaties leerlingen (basis), Tevredenheid (basis)|Label: complimenten, talenten|
Betrokkenheid verhogen met vragenlijst of stellingenspeladmin2023-05-31T17:13:15+02:00Categorieën: Academisch zelfconcept (basis), Academisch zelfconcept (secundair), Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair)|Label: Betrokkenheid, genderstereotypen, talenten|
Dobbelsteen vragenspeladmin2023-06-19T11:46:34+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair), Sociale relaties leerlingen (basis), Sociale relaties leerlingen (secundair)|Label: klasklimaat, teambuilding, verbinding|
Observatie van betrokkenheidadmin2023-05-31T16:28:50+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis)|Label: Betrokkenheid, leerkrachtenstijl|
Vlieg erinadmin2023-05-31T17:22:51+02:00Categorieën: Academisch zelfconcept (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Sociale relaties leerlingen (basis)|Label: klasklimaat, positieve psychologie, relaties, talenten, Veerkracht, Welbevinden|
Klassemanagement in de Basisschooladmin2023-05-30T15:22:17+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis)|Label: klasklimaat|
5 Tips voor duidelijke klasregels met effectadmin2023-05-30T15:22:56+02:00Categorieën: Academisch zelfconcept (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Sociale relaties leerlingen (basis), Tevredenheid (basis)|Label: Klasmanagement|
Universal design for learning (UDL)admin2023-05-30T14:21:11+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair)|Label: Betrokkenheid, Executieve functies|
UDL-Lessen ontwerpen voor iedereenadmin2023-05-30T14:21:27+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair)|Label: Betrokkenheid, Executieve functies|
Participatie op school, de taak van iedereen: leerlingenparticipatieadmin2023-05-30T14:20:38+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair)|Label: Betrokkenheid, Positief klimaat, Welbevinden|
Groot worden: de ontwikkeling (van baby) tot adolescentadmin2023-05-30T14:40:09+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair)|Label: Klasmanagement, Positief klimaat|
Vertaalfiches: communiceren met ouders in andere talenadmin2023-05-30T14:20:08+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair)|Label: Betrokkenheid, Communiceren|
Constructief van mening verschillenadmin2023-05-30T12:49:05+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair), Sociale relaties leerlingen (basis), Sociale relaties leerlingen (secundair)|Label: Communiceren, Diversiteit, Positief klimaat|
Tijd voor agressiebeleidadmin2023-05-30T12:52:28+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair), Sociale relaties leerlingen (basis), Sociale relaties leerlingen (secundair), Tevredenheid (basis), Tevredenheid (secundair)|Label: Communiceren, Positief klimaat, Psychisch, Welbevinden|
Armoede: ervaring werktadmin2023-05-30T12:53:01+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair), Sociale relaties leerlingen (basis), Sociale relaties leerlingen (secundair), Tevredenheid (basis), Tevredenheid (secundair)|Label: Communiceren, Positief klimaat, Psychisch, Welbevinden|
Omgaan met agressieadmin2023-05-30T14:22:53+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair), Sociale relaties leerlingen (basis), Sociale relaties leerlingen (secundair), Tevredenheid (basis), Tevredenheid (secundair)|Label: Communiceren, Positief klimaat, Psychisch, Welbevinden|
Lerarenevaluatie voor leerlingen – Schatkist-, rugzak-, vuilnisbaksysteemadmin2023-05-30T13:04:08+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair), Sociale relaties leerlingen (basis), Sociale relaties leerlingen (secundair), Tevredenheid (basis), Tevredenheid (secundair)|Label: Communiceren, Positief klimaat, Psychisch, Welbevinden|
Levenverrijkend Onderwijs: Geweldloze communicatie helpt scholen om prestaties te verhogen, conflicten te verminderen en relaties te verbeteren.admin2023-05-30T13:43:36+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair), Sociale relaties leerlingen (basis), Sociale relaties leerlingen (secundair), Tevredenheid (basis), Tevredenheid (secundair)|Label: Communiceren, Positief klimaat, Psychisch, Welbevinden|
Inspirerend coachenLies Hamal2023-05-30T13:46:58+02:00Categorieën: Academisch zelfconcept (basis), Academisch zelfconcept (secundair), Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair), Sociale relaties leerlingen (basis), Sociale relaties leerlingen (secundair)|Label: Communiceren, GRROW, Inspirerend coachen, Positief klimaat|
Potential: power to teach allLies Hamal2023-05-30T14:17:08+02:00Categorieën: Klasklimaat en betrokkenheid (basis), Klasklimaat en betrokkenheid (secundair), Sociale relaties leerlingen (basis), Sociale relaties leerlingen (secundair)|Label: Diversiteit, Groepsvorming, Inclusief onderwijs|